یزدفردا:انتخاب اسماء ائمه اطهار (ع) برای نوزادن ، در صدر انتخاب نام در خانواده‌های ایرانی است. در این میان علاقه مردم ایران به امام حسین(ع) ‌وصف ناشدنی است و هم اکنون نام حسین نزدیک به دو میلیون بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شده است.

      بر اساس آمار این پایگاه ، در سال 1390 اسم و القاب مقدس حضرت امام حسین (ع ) از جمله : حسین ، محمد حسین ، امیر حسین و حسینعلی  1187 مرتبه از سوی خانواده های یزدی برای نوزادانشان انتخاب شده است .

      همچنین اسم و القاب حضرت ابوالفضل (ع ) نیز از جمله : ابوالفضل ، عباس ، امیر عباس ، عباسعلی و امیر ابوالفضل به تعداد 1108 بار و نام " سجاد " نیز 109 مرتبه برای نوزادن یزدی برگزیده شده است .

بر اساس این گزارش نامهای ابوالفضل ، امیر علی ، امیر حسین ، امیر محمد و علی به ترتیب در صدر انتخاب نام نوزادن پسر در یزد می باشد .

     به گزارش دفتر روابط عمومی و همکاریهای بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور ، بررسی آمار نامگذاری ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد نام حسین یک میلیون و 696هزار و 572 بار و نام شبیر 954 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار این پایگاه، از القاب امام حسین(ع) ، نامهای مبارک 1167بار، طیب 7073بار، شهید 558 بار و مطهر 458 بار بیشترین فراوانی را داشته‌ و نام ابوعبدالله از کنیه‌های ایشان 15 بار در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار این پایگاه مجموع نام، القاب و کنیه‌های امام حسین(ع) یک میلیون و 705هزارو 856 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا